Як подолати інформаційне перенасичення та емоційне вигорання під час карантину?

Автор | 15.04.2020

В умовах карантинних обмежень багатьом представникам органів місцевого самоврядування та підпорядкованих структур, що надають адміністративні й муніципальні послуги, доводиться працювати у незвичному ритмі. Навіть додаткове навчання проходити в онлайн-режимі.

І тут на допомогу приходить партнерство. Чугуївський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги має меморандуми про співпрацю, зокрема, з Чугуївською міською радою та з Благодійним фондом «Карітас Харків». За ініціативою Чугуївського місцевого центру, яку радо підтримало керівництво Чугуївської мерії, для працівників останньої було організовано корисний вебінар, присвячений особливостям організації роботи під час карантину. Який провела 14 квітня представниця Карітасу Харкова – фаховий психолог, системний сімейний психотерапевт, автор і ведуча тренінгів Силантьєва Лариса.

Працівники мерії підготували для неї 17 питань, що стосувалися налагодженню ефективного процесу праці, роботі з агресивними клієнтами, виробленню стресостійкості, подоланню емоційного вигорання, відновленню продуктивності тощо.

Виступ експертки одночасно слухали та дивилися на 22-х комп’ютерах в управліннях та відділах Чугуївської міської ради (щоб не допустити скупчення людей, працівників не збирали в одному приміщенні), а також у Чугуївському місцевому центрі з надання БВПД.

Наводимо кілька відгуків по закінченні вебінару:

Ольга Сидоренко, адміністратор Центру надання адміністративних послуг м. Чугуєва:

«Було приємно слухати й дивитися. Ведуча – відкрита в спілкуванні. І розповідала про такі складні та важливі речі не зарозумілою мовою, а доступно, з гумором, доброзичливо. Все пояснювала, і говорила не «взагалі», а наводила приклади. Так, дуже важливими були поради щодо відновлення психоемоційних ресурсів. Певна, що отримана інформація стане в нагоді не тільки мені, а й багатьом учасникам вебінару».

Керуючий справами міськвиконкому, заступник Чугуївського міського голови Людмила Макаренко:

«Я пройшла даний вебінар сама, і було дуже цікаво й практично. Важливо, що докладно розглядалися проблемні ситуації, які виникають у повсякденній роботі… Якщо людина «вигорає» на роботі, значно падає ефективність її праці. Ми переживаємо за своїх співробітників, піклуємося про стан їх фізичного та психологічного здоров’я. І прагнемо, щоб вони дієво могли працювати, задовольняти потреби клієнтів та мати задоволення від результатів своєї роботи. Отже, сподіваємось на продовження такої співпраці».

Марина Краснова, керівниця проєктів БФ «Карітас Харків»:

«Ми проводили такі заходи на базі Карітасу Харкова і до карантину та пандемії. І вони збирали чимало охочих. Але розуміємо, що в умовах, в яких зараз опинився ледь не весь світ та Україна зокрема, працювати стає дедалі складніше. Візьмемо нашу ситуацію: карантинні обмеження та тимчасова відсутність транспортного сполучення між Чугуєвом та обласним центром просто фізично унеможливлюють доступ людей з цього міста до Харкова та до наших офлайн-заходів. Тому ми зараз активно працюємо в онлайні. Та з радістю відгукуємося на актуальні запити з місць».

Наше головне завдання у цьому контексті – надати інструменти допомоги для соціальних працівників, держслужбовців, аби вони підвищити якість своєї роботи, та надавали послуги на високому рівні.

Як зауважила сама Лариса Силантьєва, працівники Чугуївської мерії – молодці, оскільки вони задаються такими важливими питаннями та бажають самовдосконалюватися. І такі заходи, якщо вони є для них актуальними, можна буде продовжити і в майбутньому. Не тільки в онлайн-форматі, але й у реальному спілкуванні – по закінченні карантину.

Георгій Кобзар